عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: 

بنیاد رودکی در حال محکم کردن رد پای هنر ایرانی در کشور  است

متفکر آزادگفت: بنیاد رودکی به عنوان متولی ارکستر موسیقی ملی ایران و همچنین ارکستر سمفونیک تهران در حال پیش‌برد یک کار ارزشمند و در حال محکم کردن رد پای هنر ایرانی در کشور است.
کد خبر: ۶۴۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ - 08January 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سومین شب از اجرای دوباره «همراه با خاطره‌ها» شامگاه یکشنبه ۱۷ دی به رهبری استاد مجید انتظامی در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

روح‌الله متفکر آزاد در حاشیه این رویداد موسیقایی با تاکید بر اهمیت  گرامی داشت حضور استادان هنری از جمله استاد مجید انتظامی گفت: استادن حوزه موسیقی ایرانی و همچنین موسیقی کلاسیک شخصیت‌هایی نجیب و بزرگی هستند که در قبال هنر خود، فخر فروشی نمی‌کنند؛ این وظیفه ماست که حضور آنها را قدر بدانیم و ارج بنهیم و اجاره ندهیم که موسیقی فاخر ما به حاشیه برود و به عزلت گرفتار شود.

این نماینده مجلس همچنین با ابراز خرسندی از حضور در اجرای «همراه با خاطره‌ها» اظهار کرد: علاقه‌مندان بسیاری برای شنیدن آثار خاطره انگیز و یادگاری استاد مجید انتظامی و همچنین ارکستر موسیقی ملی ایران حضور داشتند و فضای گرم و لذت‌بخشی در تالار وحدت شکل گرفته بود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: برگزاری اجراهایی نظیر ارکستر موسیقی ملی موجب نشاط اجتماعی می‌شود؛ چراکه خانواده‌ها و نسل‌های مختلف با یک برنامه ارزشمند فاخر دور هم جمع می‌شوند و یک اجرای خانوادگی را مشاهده می‌کنند.

متفکر آزاد در ادامه با اشاره به نقش بنیاد رودکی در اعتلای موسیقی فاخر در کشور تاکید کرد: ارکستر موسیقی ملی و ارکستر سمفونیک تهران که بنیاد رودکی متولی آنهاست، به مانند خط مقدم موسیقی ارزشمند و قابل ارائه ایرانی هستند و بنیاد رودکی در حال پیش‌برد یک کار ارزشمند و در حال محکم کردن رد پای هنر ایرانی در کشور  است.

«همراه با خاطره‌ها» که شامل خاطره انگیزترین آثار استاد مجید انتظامی است پیشتر نیز طی ۵ شب از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه سال جاری، به رهبری مجید انتظامی روی صحنه رفته بود که به دلیل استقبال مخاطبان از این اجرا، کنسرت «همراه با خاطره‌ها» دوباره طی ۵ شب از ۱۵ تا ۱۹ دی ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار